hemma igen...

Efter om och men beslutade jag att åka hem.
På ett sätt känns det tråkigt att behöva ge upp men omständigheterna gjorde det omöjligt att vara kvar. boendet var hemskt och människorna verkade inte gilla mig och de var defenetivt inte villiga att få mig att trivas. Veterinären som var min  "handledare"  verkade bara tycka det var jobbigt att ha mig där eftersom vi hade lite problem att förstå varandra ibland. Hade jag inte träffat Elodi (som förövrigt är det finaste namnet nånsin) och Jonna hade jag ju inte stått ut den veckan jag var där i alla fall. Elodi var veterinärens assistent och bodde i lägenheten intill. Hon kunde knappt engelska men vi lyckades på något vis förstå varandra ändå. När Laurent (veterinären) var jobbig gick jag till henne i stället och hon tog alltid glatt emot mig. : )  Jonna är Laurents och hans frus Aupair och hon är svensk. Hon tog med mig till bordeau en dag och detta gjorde mig lite gladare. Henne kunde jag prata med om hur jag kände och hon verkade inte tycka att jag var konstig för det. TACK!
De andra assistenterna Mark och Claire var också snälla men hann tyvärr inte lära känna de så mycke. Mark tog i alla fall med mig ut på veterinärbesök typ andra dan och jag såg det äckligaste och mest obehagliga i hela mitt liv. Han försökte med sin urusla engelska att förklara vad som hänt och det jag förstod var att hästen i fråga hade in svampinfektion inne i halsen som tillslut spräckt halspulsådern så hästen rent ut sagt spydde blod både ur näsan och munnen. När vi kom dit var det blod precis överallt i boxen och golvet var täckt med ett tjockt lager. Tyvärr hade han redan förlorat säker 20 liter blod så han var tvungen att avliva stackarn. Fast som hästen uppförde sig hade han nog dött inom 10 minuter i vilket fall. påminde om när Kurir <3 dog... :( usch.
Ändå har jag lyckats lära mig massor på den här veckan och det är ju en av de få possitiva saker jag kan se med det hela. Lite muskler har jag nog också fått då jag har mockat som en tok (och de mockar inte mer än typ en gång i veckan i vanliga fall så ni kan ju gissa hur skitigt det var).
Nu blir det praktik hos Camilla Toll  i stället och det bir nog himmla bra det. :) Charesse är ju där och väntar på mig. :D Saknar min söt-hest. <3


första flyget hem var vi väldigt få så jag hade tre säten för mig själv vilket var väldigt mysigt. o fin solnedgång var det oxå.

Lite vårigare och varmare än hemma var det allt. gick i t-shirt en dag iaf. :D bebisen är den äldsta av de två som var när jag kom. jäkla kaxig var han oxå. :P


Den här lille var min favorit. han var speciell. hade problem med frambenen, ganska blyg men busig och älskade mammas svans. oerhört söt. ^^ nästa bild är från bordeaux när jag o jonna var där och shoppade lite. det var skoj!


Lite bilder från stallet bara. de två fuxarna är bara två av de 10 som är dräktiga.

Kommentarer
Postat av: Helene

Tur att lulle är hemma igen :) Dumma frankrike!!

2008-03-06 @ 18:22:38
URL: http://helene10.blogg.se
Postat av: sophia

likA
bra att du kom hem igen, jag vet någon som var lite orolig där ett tag! Jag hoppas att du får en bra praktik med älskis sessan istället. BAMSEkraaaam från nordis:)

2008-03-06 @ 19:57:10
URL: http://boppan.blogg.se
Postat av: adam

HEej älskling=D jag saknar dej min lullebulle...

2008-03-06 @ 21:06:59
Postat av: Anonym

Livet är ju inte ALLTID perferkt... Synd att man inte håller ut när man har lite jobbigt...

2008-03-10 @ 21:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0