Lumpen är som bajs, fast grönt.

Lumpen är svårt att förklara. Ena stunden hatar man det och man undrar vad fan man har gett sig in på, andra stunden älskar man det för människorna är så jäkla härliga och man känner sig så jäkla nöjd kvällen efter en dag på skjutbanan och en halvmils lång march hem i spöregnet.

I lumpen gör man många saker, bland annat:
• marchar •
• exiserar (går i takt) •
• vårdar utrustning •
• döper sin alldeles egna Ak5 ( till Tryggve) •
• skjuter med sin Ak5 en hel dag i regnet •
• städar logement •
• klagar på smärtor •
• äter allt man kommer åt, hur det än smakar •
• sover max 6 timmar per natt •
• känner sig väldigt dålig •
• känner sig väldigt bra •
• blir utskälld av befälen •
• längtar hem och efter människor som vet hur man funkar •
• skrattar (mest av övertrötthet på kvällarna ofta åt helt sjuka saker) •

När man gör lumpen utstår man många konstiga saker som till exempel att under en march utföra "kort rast" vilket innebär att gruppen ska smyga in i skogen formera sig i en ring med ryggarna inåt (igelkottsformering) för att kunna vara beredd på anfall från alla håll. Sen ska du och din stridsparskamrat ta på en värmejacka, byta strumpor, dricka, och äta ett kex ( :P )på 10 min. Därimot inte samtidigt för när en arbetar ska den andra hålla vakt. Det kanske låter simpelt men det är nog den västa utmaningen hittills och vi har fortfarande inte klarat det. Och göra befälen besvikna är det sista man vill...
Alla påfrestningar gör att man ser se små possitiva sakerna väldigt tydligt helt plötsligt, en fredag innan permis är det helt plötsligt lätt att gå upp ur sängen och vi räknar ner till den dagen vi får ha våra M90 uniformer på oss. (även om vi inte vet när den dagen är) Just nu har vi helgröna overaller på oss vilket gör det oerhört jobbigt för oss tjejjer när vi ska kissa i skogen... usch. vi vill ha M90 NU! :D

Det som har stört mig mest den senaste veckan är att jag aldrig drömmer om något annat än lumpen, jobbiga drömmar med prestationsångest. det kanske låter töntigt men när man inte ens kan komma ifrån allt nattetid blir det väldigt psykiskt påfrestande.

Nästa vecka väntar skogen... Då är det dax för våran första fälvecka vilket innebär skogen i tre dagar och tre nätter. Förväntningarna ligger på att det kommer att bli riktigt jobbigt, särskillt om det regnar men av någon konstig anledning ser jag faktiskt fram emot det hela. :D

Önska mig lycka till!






Kommentarer
Postat av: Lulle

ett tillägg till rubriken: det är inte mina egna ord, den meningen och många andra somnar jag till varje kväll då det är kladdat på undersidan av överslafen på sängen. :P jag gillar'n. planerar på att sätta mina egna spår där en dag... ;)

2008-11-15 @ 17:21:30
Postat av: Adam

Du är coolast i stan Lullebulle!

Jag saknar dej.. <3

2008-11-15 @ 18:04:26
URL: http://adamraaf.blogg.se/
Postat av: Idapida

Fan va du e cool älskling! D du berättar e så himla häftigt att ja knappt kan fatta att ja faktiskt e polare me en tjej som gör allt d där! Go for it girl!

2008-11-16 @ 00:13:27
Postat av: Emma

Jag är lite stolt över att ha del i att döpa din AK5:a Tryggve! :) Du är så duktig och jag längtar tills du kommer hem igen! Jättestort lycka till i fält, vännen! Puss på dig!

2008-11-16 @ 20:17:32
URL: http://www.1av6500000000.blogspot.com
Postat av: Helene

Jag älskar dig lulle och du är störtcool. That's a fact :)

2008-11-16 @ 23:39:17
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: annapanna

öj tuffing! bli inte för fäst vid pickadollen bara, du ska väl inte bli någon krigare sen va?! jag längtar tills vi ses :)

2008-11-17 @ 01:24:00
URL: http://annastrom.blogg.se/
Postat av: Sophia

du jag önskar dej lycka till, u know that, men saknar det dära telefonsamtalet... :/ BamesKRAAAAM!

2008-11-18 @ 11:04:51
URL: http://boppan.blogg.se/
Postat av: Erik

Här händer saker i lullebulles liv !! Tänk att du nu för tiden är en av de alla som ska försvara oss andra - coolt. Och ännu coolare är att DU är en av de få tjejer som de väljer ut för att DU är så jäkla bra - de tror på dig !



Och tänk vilka minnen du får med dig. Kämpa på gumman !! Puss och Kram

2008-11-21 @ 23:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0