skogen är min vän

Det börjar bli lite av en tradition att blogga på tåget. Har liksom inte riktigt tid annars. Hela den här vekcan har jag spenderat i skogen med min kära ak5 och mina kära bassar. (tillägg: basse=värnpliktig) Det har varit en snöig, kall men ganska behaglig vecka så vi fick sova innomhus på golvet i en av hemvärnets lokaler. Kändes som att vara på läger när man va liten. :) mysigt.
Under veckan har vi övat massor med strid vilket är kul men tjatit i längden, särskillt om man är blöt och får stå och vänta. usch. Det är något väldigt speciellt med att vara ute i fält. Nästan som att vara i en annan värld. Man är helt isolerad från omvärlden, ingen musik, ingen telefon ingen sivilisation. När man ligger där i en snödriva, kall blöt och trött och tänker, "vad i hela fridens namn gör jag här?" är det tanken på människorna och allt det bekväma hemma som får en att le och fortsätta kräla runt i geggan. Det bästa med en fältvecka är helt klart sista dagen, alla blir som nytända på morgonen och när man på eftermiddagen ser bussen komma blir alla helt galna och springer fortare än någonsin tidigare under veckan. På bussen är det obligatorisk discokanal på radion och alla är som galna. Det tycker jag om. Det är en grymt konstig känsla att höra musik efter en vecka i skogen. Hur trött jag än är sover jag aldrig de 45 minutrarna på bussen som tar mig hem efter en vecka i fält.

Väl hemma är man:

trött

och

godissugen

En sak som gjort mig ytterst förvirrad under veckan är konstiga samtal från ett dolt nummer varje natt... Natten mellan lördag och söndag förra helgen fick jag ett underligt samtal från dolt nummer klockan två på natten. konstigt tänkte jag, nån måste ha råkit ringa fel nr eller nåt. Natten efter till måndagen hände samma sak igen men jag tryckte bara bort samtalet för jag var så förvirrad mitt i natten. Sedan tänkte jag inte mer på det, åkte ut i fält i tre nätter kommer tillbaka och har tre missade samtal från dolt nummer.. alla mellan 1 och 2 mitt i natten. i natt hände förstås samma sak igen men jag var så trött så jag vaknade inte ens. hmmm... antingen driver någon med mig, eller så är det något konstigt tekniskt fel någonstans eller så är det någon som spionerar på mig.. :S knasigt är det iaf.



Nästa vecka blir det ut i skogen igen... mer än så behöver jag nog inte säga.


Kommentarer
Postat av: annapanna

2009-03-14 @ 18:23:13
Postat av: Adam

Anna är konstig som inte skriver ngt, men du är väldigt söt=D

2009-03-14 @ 21:44:53
URL: http://adamraaf.blogg.se/
Postat av: Adam

Helena alltså:P

2009-03-14 @ 21:45:10
URL: http://adamraaf.blogg.se/
Postat av: Adam

Fast Anna är också ganska söt=)

2009-03-14 @ 21:45:30
URL: http://adamraaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0